SEO for Kunsthåndværkere

introduktion

Køber du varer som du ikke har tænkt dig at sælge? Selvfølgelig ikke. 

Du sælger hver en varer der kommer i din besiddelse. Ville du bevidst spilde markedsføringskroner, i stedet for at drive trafik til din hjemmeside. SEO for kunsthåndværkere kan hjælpe din webside med at arbejde for dig. En hjemmeside er obligatorisk for en guldsmed eller en urmager. Din virksomheds hjemmeside kan bruge opslag til at drive trafik konsekvent, derved opretholde din hjemmeside på toppen af søgeresultaterne. 

Lige som PPC annoncer eller sociale medier skal alle digitale markedsføringsstrategier skal overveje SEO.

Hvad er teknisk SEO

SEO (søgemaskineoptimering) booster din forretnings, hjemmesides placering på søgeresultaterne. Jo højere op din virksomhed lander på Googles rangering, påvirker hvor mange kunder der kommer til din butik.  

Teknisk SEO er endnu vigtigere. Teknisk SEO forsikrer at din hjemmesides layout, møder søgemaskinens tekniske krav, ved at snakke søgemaskinens sprog. 

Tænk på en søgemaskine som en vagt på en natklub. Den kigger din hjemmeside igennem og bedømmer om den er værdig, til at blive lukket ind. Teknisk SEO forsikrer at din side er teknisk organiseret, forsvarligt og velkonstrueret.

Her er en tjekliste til SEO for Kunsthåndværkere

Her er de basale. Nu giver vi dig den essentielle information, for at forbedre din hjemmesides tekniske SEO.

Siden processen er teknisk, kan det være godt at konsultere en webdesigner eller et SEO bureau. Hvis du er en gør-det-selv eller gerne vil forsikre at din webdesigner gør sig fortjent til sin løn. Læs videre for at finde ud af hvordan SEO for håndværkere kan hjælpe din forretning.

#1 Nøgleordsforskning

SEO starter mednøgleordsforskning. At fokusere på temaer som gør dine kunder mere engagerede. Du vil blive favoriseret af søgemaskiner, hvis du bruger disse nøgleord i en overskrift eller i URL links.

Og så selvom nøgleord virker som guldkorn, er de faktisk mere specifik et værktøj. At have en værktøjskasse, betyder ikke at arbejdet er færdigt. Du er nødt til at bruge nøgleordene korrekt.

For at supplere, så bliver overforbrug af nøgleord kaldt nøgleordsfyld . Det kan sagtens skubbe dig op på toppen af søgeresultater, men det vil ikke holde dig der.

For det første, så leder nøgleordsfyld til at læne sig for meget op af forskellige ord, hvilket gør indholdet uudholdeligt at læse. Endnu værre, så ved søgemaskiner godt at de bliver snydt. Søgeordsfyld kan straffe din webside. Faktisk hvis du bruger ordene “keyword stuffing” tre gange i en enkelt paragraf, så vil din side blive straffet.

#2 – Landingssider

En landingsside introducerer din forretning til kunderne. Tænk på din landingsside,som entréen, til din virtuelle butik. Du vil kunne designe din butik som gør at dine kunder kan se dine varer.

Når der kommer kunder i butikken, overfuser du dem så? Nej. Du viser dem nok til at de bliver ved med at shoppe. Nøgleord snakker til søgemaskiner. Indhold snakker til kunder. Hold dit indhold relevant, for dine forbrugere for at få det meste ud af din sides søgemaskineoptimering.

#3 – Titelmærker

Titelmærker er for din hjemmeside, det sammen som vitriner er for dine ure & smykker. Titelmærker er HTML koder som viser din hjemmesides titel. Her er et eksempel af hvordan det foregår: “Primære Nøgleord – Sekundære Nøgleord | Din Virksomheds Navn.” Det er vigtigt at du begrænser hvor mange tegn det er til 55. At tilføje et reference nummer af et ur, kan også give et ekstra boost, fordi ur-fanatikerer ofte søge efter reference.

Jo mere unik dit titelmærke er, jo mere effektivt er det. Faktisk er Titelmærker det anden mest vigtige SEO faktor på siden. Indhold er vigtigst.

Tænk på det som at fremstille en diamant-vieselsring der er diamantskåret. Ringen er hvad der betyder mest for frielsen, men hvis du ikke ledsager den med en ordentlig æske, vil det miste prestige.

#4 – Metabeskrivelse.

Bliv med os mens vi oversætter tech jargon, om til værdifuld information for ur- & smykkeforretninger.

Meta beskrivelse refererer til ordene der beskriver, hjemmesider som er vedhæftet dokumentets kode. Du kender sikkert til volapykken der kommer efter .com? De genkendelige koder bliver kaldt metadata.

Søgemaskiner læser denne metadata, bruger information til at rangere din hjemmeside og viser et resumé i søgeresultaterne. Udvalgte nøgleord er ideellle metamærker. Metamærker inkluderer <titel> og<beskrivelse >.

#5 – URL-Sruktur

Lad os grave endnu dybere, med jargonen og forklare dig vigtigheden, af en URL-struktur på din hjemmeside. URL lyder måske lidt nørdet, men i realiteten er det hver gang du går ind på en hjemmeside har du med URL at gøre. URL-struktur anvender søgeord til at kategorisere din forretning. Her er en prøve URL:

https://example.com/jewelryindustry

Når Google ser din hjemmeside ser de mere af din butiksfacade. De viser baglokalet du bruger til opbevaring. Du efterlader ikke alle de usolgte varer, i en kæmpe bunke af ringe, halskæder & armbånd fordi så kan kunderne ikke se dem. Med URL-struktur er det vigtigt at vælge et unikt og effektivt nøgleord, og behold dem korte.

#6 – Nøgleordssætninger

Nøgleordssætninger er vant til at snakke din kunders sprog. Hvem sælger du dine smykker til? En fyr der skal købe en vieselsring, eller en kvinde der vil købe et luksus-ur til sin mand efter de har været sammen i 30 år? Måske så bruger dit opslag loakl SEO for at lokalisere folk med interesse i din butik.

Lad din ekspertise guide dit indhold. Smart nøgleord vil tiltrække læsere. Den er fordelagtigt at have disse nøgleord i tankerne, før du begynder at skrive artiklen så du naturligt kan væve dem ind i dit skriv. “Unik” & “relevant” betyder at du skal skære din niche ud i det digitale marked.

#7 – Billedmærker

At indsætte billeder i dine artikler, gør dem nemmere at fordøje. Det kan være billeder fra dine butik, eller hentet fra andre artikler.

Lige som din nøglordsvalg, så skal disse billeder være overbevisende. Ved siden af billederne er det meningen du skal skrive mærker og tildele nøgleord til billedes titel og udfylde “alt tekst” områder. Velvalgte billeder kan booste din rangering gennem billede søgeresultater. “Alt teksten” forstærker dit budskab og gøre det mere tilgængelig for søgemaskinespiders.

Det bare endnu en måde, at optimere din hjemmeside og dirigere trafik til din forretning.

#8 – Link building

Okay. Nu taler vi virkelig om forretning. Link building at bruge hyperlinks fra andre hjemmesider. Links er lige som et jernbanespor, der forbinder din hjemmeside til internettet etablerede sider. Søgemaskiner bruger links til at kravle igennem internettet. Et backlinkvil spore dit link tilbage til din hjemmeside.

Interne links forbinder to siderindeni dit eget website. F.eks. hvis du skriver et opslag om halskæder, kan du linke de halskæder du sælger på din hjemmeside. Link building er en udfordrende aspekt af SEO, men at bygge nogen højkvalitets links gør vidundere for din online forretning

#9 – Fremskynd din Hjemmeside

Mennesker vil gerne have øjeblikkelig tilfredstillelse. Det kan være svært, for en kunsthåndværker i smykkebranchen at forstå. Sjældne stykker tager millioner af år at danne. Udskæring og stensætning tager timevis. Din hjemmeside skal bevæge sig så hurtigt, som forbrugerens korte opmærksomhedsevne.

Hastigheden som din landingsside åbner af har påvirker din Google rangering. Du skal optimere din hjemmeside, for at siderne skal åbne hurtigt. Forestil dig hastigheden af din hjemmeside, som hængsler på din hoveddør. Hvis hængsler er rustet, er det svært for dine kunder at komme indenfor. Jo hurtigere din hjemmeside er, jo mere bliver brugeren engageret i oplevelsen. Engagerede brugere, bliver til kunder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *